Valse

ocel

V mé mysli se může mezi hudbou a sochou tvořit velmi speciální vztah. Společný je pro ně rytmus a prázdnota. Prázdnota je v hudbě ticho mezi tóny, v soše prázdné místo mezi tvary. Právě tato prázdnota vytváří rytmus v tvarech stejně tak, jako v hudbě. Oba dva typy také sdílí dynamiku - změnu mezi extrémy: hlasitý a tichý, rychlý a pomalý, silný a křehký. V mé velké soše se sochařským jazykem pokouším o přepis hudby z Valčíku v A-moll od Federika Chopina. Tento výklad je samozřejmě velmi osobní, každý si může sochu vyložit jinak. Při poslechu této skladby cítím nejdříve kruhový pohyb valčíku a měnící se ryhlost tance, což socha reflektuje. Dále jsem se pokoušel rozpracovat dynamické rozdíly v objemu a změny mezi silou a křehkostí. Chcete-li, můžete v kruhové kompozici cítit vlastní dynamiku a vnímat ta zmíněná prázdná místa mezi tvary.

Jörg Plickat

*1954

Plickat patří mezi mezinárodně nejuznávanější sochaře v Německu. Zpočátku ve své tvorbě obrazový, po roce 1985 s jeho tvorba změnila a stala se více abstraktní a krychlovou, i když často je rozeznatelná lidská figura. Corten, ocel a někdy bronz jsou jeho hlavními materiály od roku 2000.

Narodil se v Hamburku roku 1954, v roce 1982 dostudoval sochařství. Jako hostující profesor a přednášející působil na prestižních univerzitách (např. Madrid, Peking). Má za sebou přes 320 výstav po celém světě, více než 90 jeho soch je umístěno ve veřejném prostoru v 10 zemích na 4 kontinentech. Pravidelně se účastní prestižní sochařské přehlídky NordArt.

Instalace


Mám zájem o spolupráci

Máte zájem o některé sochy, chcete zapojit do festivalu Vaší obec/město, líbí se Vám naše myšlenka a chcete se stát partnerem festivalu, napište nám.